۱۴۰۱ اسفند ۱۱, پنجشنبه

نیروی دریایی بریتانیا یک کشتی ایرانی با محموله موشک را توقیف کرد

 

روز پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند، نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد که اخیرا یک محموله تسلیحات ایرانی، شامل موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک را از یک کشتی در خلیج عُمان توقیف کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک پهپاد تجسسی آمریکایی و یک بالگرد بریتانیایی در شناسایی و ردیابی این کشتی مشارکت کرده‌اند.

رویترز همچنین اعلام کرده که این کشتی حامل محموله سلاح قاچاق در ساعات شب با سرعت زیاد به سوی بندری در جنوب ایران در حرکت بوده است.

محموله کشف شده شامل موشک‌های کروز ضد تانک و قطعاتی از موشک‌های دوربرد  بوده است. در بیانیه نیروی دریایی بریتانیا جزئیات بیشتری از محموله این کشتی منتشر نشده است.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام نیروی دریایی کشورش در چارچوب «تعهد به حمایت از قوانین بین‌المللی» انجام شده و افزود: «بریتانیا متعهد است با تحرکاتی که صلح و امنیت در دنیا را به مخاطره بیندازد، مقابله کند.»

نیروی دریایی بریتانیا در مرداد امسال هم اعلام کرده بود که محموله‌ای از موشک‌های پیشرفته ایران را در مسیر یمن در دریای عُمان، توقیف و ضبط کرد.

براساس یک قطعنامه شورای امنیت، کمک تسلیحاتی ایران به شبه‌نظامیان حوثی یمن ممنوع است با این وجود جمهوری اسلامی بارها به حمایت تسلیحاتی از شورشیان حوثی متهم شده و ایالات متحده و هم پیمانانش بارها سلاح‌های ایرانی قاچاق به مقصد یمن را توقیف کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر