۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

بازداشت عثمان اسماعیلی فعال کارگری اهل سقز

 





طبق اطلاع «ایران وایر» چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ «عثمان اسماعیلی» از فعالان شناخته‌شده کارگری توسط نیروهای امنیتی شهر «سقز» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بازداشت این فعال کارگری در حالی اتفاق میفتد که او در اردیبهشت سال جاری با تودیع وثیقه ۱۴۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. 

عثمان اسماعیلی چهره‌ای سرشناس در میان اهالی سقز و البته فعالان کارگری است. او طی اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در همدلی با مردم داغ‌دیده این شهر کنار خانواده‌های ایشان و خانواده‌های زندانیان سیاسی بود. 

این فعال کارگری در ۱۰ اردیبهشت سال جاری و در آستانه روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و خانه‌اش مورد تفتیش قرار گرفته بود. عثمان اسماعیلی در سال ۱۳۹۴ نیز از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود و ۱۲ روز را در سلول انفرادی گذرانده بود. سپس او را با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی آزاد کردند. او در آبان ۱۳۹۴ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سقز با اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، محاکمه و به یک سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر حکم او را به دو ما حبس تقلیل داد. 

معلوم نیست بازداشت او در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن به چه عنوان و با چه اتهامی صورت گرفته است. از محل نگهداری و نهاد بازداشت‌کننده عثمان اسماعیلی همچنان خبری در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر