۱۴۰۱ اسفند ۵, جمعه

محاصره مسجد مکی

 در حالی که خبرها از "محاصره مسجد مکی" زاهدان و "ضرب و شتم" شهروندان بلوچ در نزدیکی مسجد حکایت دارد، دفتر مولانا عبدالغفار نقشبندی هشدار داده، در صورتی که این وضع ادامه یابد، "فتوای تاریخی" صادر می‌شود.

رسانه‌های پوشش‌دهنده اخبار بلوچستان ایران از محاصره مسجد مکی زاهدان، "ضرب و شتم" شهروندان بلوچ در نزدیکی مسجد و ممانعت انتظامات مسجد از ورود نیروهای سپاهی خبر داده‌اند.

"حال وش" با انتشار ویدئویی از "ضرب و شتم یک شهروند بلوچ" در نزدیکی مسجد مکی توسط نیروهای نظامی و امنیتی خبر داده و می‌گوید، انتظامات این مسجد از ورود نیروهای سپاه به داخل مصلا، محل برگزاری نماز جمعه خودداری کرده‌اند.

این گروه رسانه‌ای می‌گوید: «نیروهای سپاه قصد ورود به داخل مصلا را داشتند که با ممانعت انتظامات روبرو و به عقب رانده شدند».

 

دفتر مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان راسک هشدار داده، در صورت ادامه محاصره مسجد مکی و سرکوب شهروندان بلوچ، حاکمیت باید "منتظر فتوای تاریخی" که "به‌زودی در کانال مولانا نقشبندی منتشر خواهد شد" باشد.

در پیامی که این دفتر در روز جمعه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) صادر کرده، شهروندان بلوچ به اعتراضات گسترده بعد از نمازجمعه‌های سراسر استان فراخوانده شده‌اند.

در خبری دیگر آمده که به رغم فشارها و "جو شدید امنیتی" بسیاری با حضور در مصلای مسجد مکی در حال آماده شدن برای برپایی یک جمعه اعتراضی دیگر هستند.

طبق آخرین خبرها، شهروندان اهل سنت زاهدان از "قطع کامل اینترنت محدوده مصلا و مسجد مکی" خبر داده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر