۱۴۰۱ اسفند ۵, جمعه

برگزاری زادروز محسن شکاری بر سر مزارش در بهشت زهرا

 



امروز جمعه پنجم اسفند مصادف با زادروز محسن شکاری، اولین بازداشتی اعتراضات اخیر که اعدام شد، خانواده و دوستان او با حضور بر سر مزار او در بهشت زهرای تهران، یاد او را گرامی داشتند.

پیش از این نیز در ۲۷ دی همزمان با چهلم محسن شکاری، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با حضور گسترده در بهشت زهرای تهران از برگزاری مراسم او جلوگیری کردند.

محسن شکاری متولد ۵ اسفند ۱۳۷۸،  در جریان اعتراضات تهران بازداشت و ۱۷ آذرماه به اتهام محاربه اعدام شد. اجرای حکم اعدام او در داخل کشور به اعتراض بیشتر دامن زد، و واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت.

پیکر محسن شکاری روز جمعه، ۱۸ آذرماه، با حضور سنگین نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون دست‌کم چهار معترض را به نام‌های محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی اعدام کرده است. اعدام معترضین با انتقادات گسترده داخلی و بین‌المللی همراه بود. حتی برخی از استادان حقوق دانشگاه‌های ایران با انتقاد از رویه قضایی غیر عادلانه و عدم دسترسی متهمان به وکیل تعیینی، این احکام را غیر شرعی و غیر قانونی خوانده بودند.

بنا بر اخبار رسیده به ایران‌وایر، مامورین از حاضرینی که بر سر مزار محسن شکاری برای تولدش رفته‌اند، عکس و فیلم گرفتند. با تعدادی از مردم هم درگیر شدند و تهدیدشان کردند. یکی از حاضرین به ایران وایر گفت حتی یکی از تهدیدها این بوده که «زودتر می‌رید وگرنه می‌فرستیم‌تون پیش محسن شکاری»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر