۱۴۰۱ اسفند ۸, دوشنبه

زندان مرکزی زاهدان؛ انتقال دو زندانی بلوچ به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام


 دو زندانی بلوچ که پیشتر بابت اتهام «حمل مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

 روز گذشته ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، دو زندانی بلوچ که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

هویت این دو زندانی، “هادی اربابی” (گرگیج)، فرزند احمد و “محمد اسحاق گرگیج” فرزند خدارحم و هر دو نفر اهل زاهدان عنوان شده است.

گفته می‌شود، هادی و احمد در سال ٩٧ به همراه چند تن از نیروهای نظامی و بسیجی از جمله فرمانده سپاه امنیت عشایری با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت شده بودند که همه نظامیان با توجه به روابطی که داشتند توسط دستگاه قضایی تبرئه شده و دوباره به سر کار خود برگشتند ولی این دو بلوچ که دو ماه زودتر از بقیه بازداشت شده بودند، به اعدام محکوم شدند.

طبق این گزارش، این دو زندانی جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان منقل شدند و خانواده‌های این دو زندانی امروز ٧ اسفند ماه توانسته‌اند آخرین ملاقات قبل از اعدام را با فرزندان خود در زندان زاهدان داشته باشند.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۲ کمپین فعالین بلوچ، در مجموع ۱۰۳ گزارش اجرای حکم اعدام به دست کمپین رسیده که از این تعداد گزارش طی یک سال دستکم ۱۷۹ زندانی بلوچ و سه تبعه خارجی اعدام شده اند که بیش از یک سوم اعدامی های کل کشور بلوچ ها هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر