۱۴۰۱ دی ۲۸, چهارشنبه

المیرا رحمانی، شهروند بهائی در اصفهان بازداشت شد




 المیرا رحمانی، شهروند بهائی ساکن اصفهان روز دوشنبه ۲۶ دی ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی وی را ضبط کردند.

 روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱، المیرا رحمانی، شهروند بهائی ساکن اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در تشریح نحوه بازداشت خانم رحمانی به هرانا گفت: “المیرا رحمانی صبح روز دوشنبه، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد و ماموران ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل وی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ، کتب مذهبی و ویولن سل او را با خود بردند.”

المیرا رحمانی، ۲۸ ساله، نوازنده و ساکن اصفهان است. همچنین او سابقه‌ نوازندگی در ارکستر ملی اصفهان و ارکستر فیلارمونیک اصفهان را دارد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

 

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر