۱۴۰۱ بهمن ۴, سه‌شنبه

عدم رسیدگی به پرونده قتل یک شهروند بلوچ؛ ماموران انتقالی گرفته و به منطقه‌ای دیگر منتقل شدند


 یک شهروند بلوچ که سه سال پیش توسط نیروهای نظامی مرصاد به قتل رسیده بود، پیگیری خانواده این شهروند بلوچ نتیجه‌ای در پی نداشته و ماموران به منطقه‌ای دیگر منتقل شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، پیگیری خانواده یک شهروند بلوچ که توسط نیروهای نظامی مرصاد کشته شده بود، پس از سه سال تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

هویت این شهروند بلوچ که توسط نیروهای نظامی مرصاد کشته شده بود “ناصر بلوچ لاشاری” ۴۴ ساله فرزند نیاز اهل روستای سیف‌آباد شهرستان نیکشهر عنوان شده است.

آقای بلوچ لاشاری در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال ۹۸ با خودروی شخصی پژو ۴۰۵ خود ساعت ۱۷ از طرف جاده خاکی فرعی به طرف روستای سیف‌آباد در حال حرکت بوده که توسط دو دستگاه خودروی لندکروز از نیروهای مرصاد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پس از تعقیب خودروی آقای بلوچ لاشاری، نیروهای نظامی به سمت آن تیراندازی کرده که منجر به پنچر شدن دو لاستیک اتومبیل وی شده و سپس خودرو که در حال توقف بوده، نیروهای نظامی به عمد تیر خلاصی از کنار درب راننده به سر وی شلیک کرده که منجر به جان باختن وی شده است.

نیروهای نظامی پس از کشته شدن ناصر با دو خودروی خود به صورت چراغ خاموش از محل متواری شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: “مامورانی که به سمت ناصر تیراندازی کرده و منجر به کشته شدن او شدند از شهرستان نیکشهر انتقالی گرفته و رفتند و پس از سه سال از پیگیری خانواده، تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.”

گفتنی است، آقای بلوچ لاشاری سوخت بر بوده و با خودروی خالی و بدون بار در حال رفتن به منزل خود بوده که توسط نیروهای نظامی مرصاد مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۲ کمپین فعالین بلوچ، مجموعا ۱۰۰ گزارش در مورد سوخت بران مرزی به دست کمپین رسیده که دستکم ۱۰۵ سوخت بر هنگام سوخت بری با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر