۱۴۰۱ آبان ۳۰, دوشنبه

کشته شدن دست‌کم ٦ شهروند در جریان مقاومت مردمی شهرهای کُردستان طی روز گذشته





 دوشنبه ٣٠ آبان ١٤٠١

در جریان مقاومت مردمی شهرهای کُردستان روز گذشته دست‌کم شش شهروند با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شدند که تاکنون هویت آنها به نام‌های عرفان کاکایی، بهاالدین ویسی، جلال قربانی، کاروان قادر شکری، طاهر عزیزی و محسن نیازی  احراز شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر، شامگاه یک‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ (   ٢٠ نوامبر ۲۰۲۲)، نیروهای سرکوبگر حکومتی مقاومت مردمی را در شهر جوانرود به رگبار بستند و در نتیجه تیراندازی این نیروها دست‌کم دو شهروند به نام‌های بهاالدین ویسی ۱۶ ساله و عرفان کاکایی ۴۵ ساله و از معلم ورزش اداره آموزش و پرورش جوانرود کشته شدند.

منابع گزارش داده‌اند که نجم‌الدین ویسی برادر بهاالدین نزی به شدت مجروح و توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی ربوده شده است. همچنین عرفان کاکایی در حین بازگشت از مسجد هدف تیراندازی قرار گرفته شده و از ناحیه سر و سینه مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته است.

هم‌زمان در پیرانشهر نیز، نیروهای حکومتی مردم را به رگبار بستند که در نتیجه این تیراندازی دو شهروند به نام‌های کاروان قادر شکری ۱۶ ساله و طاهر عزیزی ۳۰ ساله کشته شدند.

همچنین، در حین انتقال پیکر کاروان قادر شکری به مسجد روستای شین‌آباد نیروهای حکومتی مردم را به رگبار بستند که منجر به کشته شدن یک شهروند دیگر به نام جلال قربانی شد.

محسین نیازی جوان ۲۵ ساله اهل دهگلان نیز که روز گذشته در جریان مقاومت مردمی این شهر با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی به شدت مجروح شده بود در اثر شدت جراحات در بیمارستان کوثر این شهر جانش را از دست داد.

در پایان :اگر ملت ایران پیروزی می خواهند باید با اتحاد در تمامی شهرها برخواسته و با فتح مراکز مهم فشار را از کردستان عزیز کم کنند.

((به امید آزادی)) 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر