۱۴۰۱ آبان ۳۰, دوشنبه

مهاباد؛ اخلال در اینترنت، شلیک به معترضان همزمان با گسترش اعتراضات

 


براساس خبری که به دست رسیده، در ادامه اعتراضات سراسری، امروز یک‌شنبه 29 آبان١٤٠١ در مهاباد، وضعیت این شهر همچنان ملتهب و خبرها حاکی از اختلال شدید اینترنت هم‌زمان با گسترش اعتراضات در محلات این شهر است.

به گفته این منبع محلی، در حال حاضر [تا لحظه تنظیم این خبر] اعتراضات مردمی در محلاتی چون «به‌ری شیلان»، خیابان «منبع» و «خانه‌گی» با ایجاد راه‌بندان و سردادن شعارهای ضد حکومتی، در حال گسترش و اوج‌گیری است.

منابع محلی، همچنین از جو سنگین امنیتی و حضور گسترده نیروهای نظامی سپاه پاسداران و جاش‌ها (در زبان کردی صفت جاش به مزدوران وابسته به حکومت اطلاق می‌شود) در سطح شهر، و شنیده شدن صدای ممتد شلیک گلوله در محلات به‌ری شیلان، خیابان منبع و خانه‌گی خبر می‌دهند.

طبق گزارش این منبع آگاه، از سوی دیگر با توجه مقاومت معترضان و گسترش اعتراضات مردمی در مهاباد به نظر می‌رسد نقش جاش‌ها و نیروهای نظامی وابسته به سپاه پاسداران در سرکوب معترضان، از بامداد تا شامگاه امروز چشم‌گیرتر از نیروهای یگان‌ویژه است و عملا آن‌ها مسوولیت کنترل شهر و سرکوب معترضان را به عهده گرفته‌اند.

ویدیو و تصاویر منتشر شده از امروز مهاباد هم نشان می‌دهد که کاروان نیروهای سپاه پاسداران با ماشین‌های نظامی و سلاح‌های سنگین از جمله دوشکا، تیربار و کلاشینکف در برخی محلات مهاباد در حال گشت‌زنی بوده‌اند.

این شهروند مهابادی، در ادامه همچنین درباره علت تجمع اعتراضی صبح امروز معترضان در مقابل «کلانتری ١٣» این شهر گفت: «صبح امروز حوالی ساعت ١١ جمعیت بزرگی از معترضان با پیشنهاد چند نفر از نیروهای یگان‌ویژه برای گفت‌وگو و شنیدن خواست مردم در مقابل کلانتری ١٣ گرد آمده و در حال سر دادن شعار «نیروی انتظامی حمایت حمایت» بودند، که ناگهان تعدادی از نیروهای سپاهی و جاش‌های محلی سر رسیدند و به سمت مردم شلیک کردند.»

به گفته این منبع آگاه، مردم بلافاصله پس از شنیدن صدای شلیک گلوله فرار کرده و متفرق شدند. همچنین گفته می‌شود چند معترض نیز حین فرار توسط جاش‌ها بازادشت شده‌اند، اما هویت بازادشتی‌ها یا تعداد زخمی‌ها هنوز مشخص نشده است.

تداوم اعتراضات و سرکوب معترضان مهابادی در حالی است که بامداد امروز، منابع محلی ، وضعیت روز گذشته و بامداد امروز در مهاباد را «جنگی» و «حکومت نظامی غیر رسمی» توصیف کرده بودند.

طبق گزارش منابع داخلی در مهاباد، نیروهای مسلح حکومتی بامداد امروز یک‌شنبه ٢٩آبان١٤٠١، برای سرکوب اعتراضات سراسری و بازداشت معترضان، به بسیاری از محلات این شهر یورش برده و علاوه‌بر شلیک به معترضان، پس از محاصره محلات پشت‌تپ، خیابان منبع و میدان، اقدام به بازداشت خانه به خانه معترضان کرده بودند.

این در حالی است که طبق گزارش‌ها، غروب روز گذشته ده‌ها نفر از نیروهای نظامی وابسته به سپاه پاسدارن از ارومیه وارد شهر مهاباد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر