۱۴۰۱ آبان ۲۷, جمعه

سناریوی جمهوری اسلام ایران برای مرگ آیدا حقی:افتادن در محل گودبرداری

سناریوی جمهوری اسلامی برای مرگ آیلار حقی : افتادن در محل گودبرداری روز گذشته کانال « شوراهای صنفی دانشجویان کشور » خبر از کشته شدن ایلار حقی ، دانشجوی پزشکی در جریان اعتراضات روز ۲۵ آبان ماه در تبریز خبر داده بود اما رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی امروز مدعی شد دلیل مرگ این دانشجو « حادثه » در محل گودبرداری یک ساختمان بوده است .

 به گفته کانال « شوراهای صنفی دانشجویان کشور » آیلار حقی ، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد تبریز روز ۲۵ آبان ماه در جریان اعتراضات مردمی در تبریز به ساختمانی پناه می برد و آنجا توسط نیروهای امنیتی به پایین پرتاب شده و به « علت فرو رفتن میلگرد در بدنش » جان باخته است . این کانال نحوه مرگ را تایید یا رد نکرده بود . صبح امروز ۲۷ آبان ماه ویدئوهایی از مراسم تشییع آیلار حقی منتشر شد که در آن جمعیت زیادی حضور داشتند و بر علیه جمهوری اسلامی شعار می دادند . بعد از این بود که خبرگزاری تسینم ، وابسته به سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به نقل از ابراهیم محمودی ، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی دلیل مرگ این دانشجو را « افتادن دختر جوان تبریزی در محل گودبرداری جنب برج شهران تبریز » اعلام کرد . محمودی مدعی شد که بلافاصله بعد از رخ دادن حادثه و از طریق تماس با پلیس ۱۰۰ ماموران « در صحنه حضور یافته و با هماهنگی و دستورات ویژه دادستان عمومی و انقلاب تبریز » تحقیقات آغاز شده و تاکنون سه نفر هم بازداشت شده اند . 

جمهوری اسلامی از زمان کشته شدن مهسا امینی که در بازداشت پلیس گشت ارشاد رخ داد و جرقه آغاز اعتراضات سراسری مردم ایران شد تا امروز مسئولیت کشته شدن هیچکدام از معترضین را نپذیرفته و هر بار سعی در ارائه سناریوهای مختلف داشت . از خود مهسا امینی که مرگش را به بیماری زمینه ای نسبت دادند تا نیکا شاکرمی ، سارینا اسماعیل زاده ، کیان پیرفلک و..... 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر